Random

Nu har man börjat komma igång med allt här i lilla Ithaca. Litet och litet, byn må vara mindre, men området i sig tycker jag verkar större än så. Bor ute på landet, ganska mysigt. Hör syrsor dygnet runt i denna tropiska värme och vi har en ensam höna som strövar omkring på gården. Nu börjar det dock bli kallare och med kallare menar jag svensk-sommar-värme. Har blivit van med min bil och börjar lära känna familjen bättre och bättre. De är verkligen jätterara och får mig att trivas väldigt bra! :) Bilden ni ser nedan är min säng som är amerikanskt-stor. Idag var min första lediga dag då familjen inte var hemma, så kände för att ta mig en tur med bilen. Hittade till gymmet och gallerian. Ska joina gymmet. Jag veeet jag har sagt detta hundra gånger, ska börja träna, bla, bla, bla. Men jag har ingen hobby här och det gick superbra idag så måste komma igång. Har fått upp kontakt med ett par aupairer i området så snart blir det träff, med dem och även med min Area-Director som ska hjälpa mig komma tillrätta i detta stora land. Imorgon ska jag, värdmamma och Bree till musikklass vilket jag ser fram emot! :)

Vad finns det mer att berätta? Maten gör mig fet. Inga synliga bevis men om jag ger upp gymmet kanske det blir så. Nej, inget illa menat! Hur god maten än är så får jag lite ångest med all smör och ost plus att portionerna är dubbelt så stora som i Sverige.

Kommentarer
Postat av: Maria

SAKNAR DIG ! Hoppas allt blir super bra nu, så får
det bli en reunion nästa år! :D

Svar: Jag saknar dig också! Önskar all lycka till dig med och så ses vi nästa år! <3 :D
Mosifixen

2012-09-20 @ 06:03:25
URL: http://sloarez.blogg.se
Postat av: Helen

Underbart Moa! Joina gymmet, jag tror på dig! ;)
Och minns vad Guttke säger; Smärta är tillfälligt, att sluta är för evigt!!!
Kram älskling

2012-09-26 @ 21:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0