Idag regnar det och hittade en boll

 
Just nu sitter jag och lyssnar på låten nedan som bakgrunden till regnet utanför. Det är ganska mysigt och ni borde testa att göra det samma. Ett klick är allt som behövs och mitt tjat :)
 
Idag på min lediga dag har jag inte fått gjort ett dugg. Jag försökte ta mig i kragen och bädda rent. Drog av lakanen... and that's it. Måste nog snart sätta dit nya.
 
Det har varit sol och fint idag, men sedan kom molnen, och därefter regnet. Det är först nu jag börjar få energi. Konstigt.
 
När jag vaknade idag var det mitt på middagen. Broder var ute och klippte gräsmattan. Jag öppnade dörren för att få in frisk luft och där ser jag bollen på bilden ovan. Han hade hittat den i buskarna lite längre bort på gräsmattan. Denna boll symboliserar en stor del av barndomen samt syskonbandet mellan mig och min äldsta lillebror. Allt kanske inte cirkulerar runt den, men skulle man sätta en symbol eller sak på oss två kan det nog bli "den-gula-bollen-med-färger-från-cypern". Jag hade för mig att den glittrade också, kanske har bleknat med tiden av åren den legat gömd i buskarna. Eller så har mitt minne blivit förvrängt och gammalt med tiden.
 
Så det var min höjdpunkt för dagen. Njut av låten!
 
RIP Clarence "the Big Man" Clemons

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0