Det där jobbigt, djupa och deppiga

"Det här är nog första bloggen jag läst -utan att tänka på att det var en blogg"
-Anton Karlsson

 

Tack! I början, när jag startade min blogg sa jag att jag skulle ändra på mig. Att min förra blogg hade blivit för deprimerande och tråkig. Att denna nu skulle bli mer positiv. Jag tycker jag lyckats bra, och ibland har jag väldigt onödiga inlägg framme, som vad jag köpt för jacka eller ätit för glass. Men vet ni en sak? Min blogg är svart.
Svart, svart, svart, svart

 

Jag har märkt hur jag fortfarande skriver lite mörkare inlägg än jag borde. Om fyllor, baksmällor, skiljsmässor, bråk, saknader... Ja, ibland till och med Sex (undertonat ofc).

 

Men jag skulle aldrig måla om min blogg till vit, rosa, blå och andra pastellfärger, för det skulle inte vara min blogg. Jag skriver om mitt liv och mitt liv är inte alltid rosor och regnbågar. Jag anser själv att jag kan ha en sötare syn på det sura, för det finns en bitter, ironi mellan mina rader. Eller bara en udda komentar in emellan. Sett dem?

 

Men även om jag skriver om de lite surare delarna har jag även med inlägg som en vanlig vardag eller hur jag ibland kontaktar en gammal vän. Varför denna kontrasten? Jag skriver ju om livet.

 

Vet inte riktigt hur djupt budskapet är i detta inlägg. Kanske har jag min PMS nu eller något...
Men jag tror det mestadels handlar om att, inte bara skriva som jag känner, utan även få er att känna er lika. Inte ensamma, precis som vi alla gör ibland, med alla rätt. Jag gör det grymt mycket i stora mängder, men håller fast vi stunderna som gör mig lycklig och tänker väldigt mycket.... Kanske däravdetta inlägg?
Pratar bara massa strunt och måste sluta nu innan detta raderas.

 

Godnatt, Glad Påsk och trevlig fortsatt vecka!

 

Yay :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

jajamen! Du har bannemig en bra blogg. Fortsätt på det här viset. Tycker om att du inte är precis som alla andra utan att du skriver inlägg då man måste tänka och analysera själv. Skitbra. Älskar att läsa din blogg som en liten kontrast i vardagen! :)

2012-04-09 @ 10:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0