Städa, städa varje ... söndag?

Mitt ex kallade mig en gång bohemare. Han hade en poäng i det. För er som inte förstår uttrycket betyder det att jag gillar att ha stökigt. Kanske inte stämmer helt, men en del skulle nog tro det. Men det handlar inte om att jag gillar att ha stökigt, jag blir stressad och mår dåligt när det är stökigt. Men problemet är att jag är lat och avskyr att städa, så jag låter bli. Inget jag uppmuntrar! Kan ni städa, har möjlighet eller tycker om det: GÖR DET!

Anledningen till att jag berättar det här existerar nog inte. Ville bara ge er den informationen och tillägga att jag har ett sjukt stort arbete framför mig med städ. Tänker inte avslöja hur mycket, ni kommer säkert tycka jag är smutsigt efteråt...
Sedan ska det börja packas! En aning i alla fall. Har ju en hel dag imorgon också. Det är nämligen så, fina människor, att jag reser till Grekland i två veckor från och med tisdag (om två dagar). Så jag måste städa. Därför att:
1. Det är såå mycket härligare att komma hem till ett städat rum!
2. Eftersom min älskade fader ska köra mig och mina resekompisar till flygplatsen så de blir tvugna att sova över. Det hade ju varit trevligt att motbevisa mitt smeknamn som "Bohemare"... faktiskt!
... Ha det bäst och sprid glädje!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0