Där är det bästa träd som stan känt

Nu är sommaren över och det roliga börjar!
En del kanske skulle tro jag skämtade, men jag älskar sen-sommaren/hösten. Jag har sagt detta i en tidigare blogg; att hösten är den mysigaste årstiden! Människor möts mer, man håller sig sysselsatt (utan att vara skoltrött), mysiga koftor på och varma, luddiga kläder. Filmkvällar är mer naturligt och en varm kopp choklad/kaffe/te framför brasan blir Top-Notché. Kan inte bli bättre!

Som sagt så har nu skolan börjat och Komvux blev nästa hållplats för mig. (Eller Vuxenutbildnngen, med ett mera sofistikerat uttryck). Så matte C på hög nivå och jag avskyr det inte. Tycker faktiskt det är roligt, men det kanske är för att det inte har blivit för svårt ännu. Kanske...
Skulle fixa de klassiska skol-starts-grejorna; pennor, sudd, block och bok. Gick till Åhlés för att hitta hälften av dessa saker och de låg bredvid CD/Film-hyllan. Hittade Säkert!'s album Facit på rea och kunde inte motstå. Detta är stort för att vara mig, då alla som känner mig, vet att jag aldrig köper saker som musik eler film.
Innan denna blogg startades hade jag också lovat att samla på mig alla Disney-filmer, eftersom det är en stor kärlek till mig. Idag började denna insamling och jag har köpt min första film: "Micke och Molle". När jag kom hem satte jag mig för att plugga med Micke och Molle i bakgrunden. Filmen stod på två gånger och jag grät båda gångerna.
Jag tänker på de som aldrig vill se en film för de tycker den är sorglig. Själv älskar jag sådan filmer som kan få mig att gråta. Tycker det är underbart hur bra filmer kan vara som lyckas beröra en människa så tätt inpå.
Tror det är därför Disney ligger så nära hjärtat på mig

Godnatt folket! <3 :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0