Sverige-feber på Amerikansk mark

 
 
Jag bläddrade igenom min egna tidslinje på Facebook (vet att jag inte är ensam om att göra detta) och hittade denna länk. Skrev att jag tyckte den borde gått vidare till final i Mello, kom bara på sjätte plats tydligen, vilket betyder, UTE. (Jag vet, Loreen vann jue). Men som rubriken kan avslöja har denna dagen varit lite Sverige-balanserad så hyllar detta inlägg med denna låt jag tycker påminner om riktig svensk sommar.
 
Som sagt: Sverige
Idag började min dag som vanligt, pratade med goa' Helen under rasten, vilket bara var mysigt! :) Därefter skulle jag och lillan på lunch och idag besökte vi en Libanesisk restaurang. Min värdfamilj känner ägarna (eller de som jobbar, är inte riktigt säker på hur det ligger till) och det blev en liten pratstund under lunchen. Denna personal hade tydligen bott i Sverige i ett 20-tal år, så gissa vem som fick prata svenska, med männsikor som faktiskt kan svenska språket? -Jag! :D Min dag blev genast lite mer uppiggande.
Sedan åkte vi till lekplatsen och hade så roligt såå! Trots att det regnat hela förmiddagen.
 
Detta hände för ett par dagar sedan, och tror att bara nordiska människor kan förstå komiken. Andra också, men vad jag nu ska berätta har stärk fördomarna som Norden har om Amerika, på ett ungefär.
Jag brukar ta lillan till musik-klass, en gång i veckan. Snubblade över ett samtal med ett föräldrapar. Vårat samtal gick ungefär såhär (tar det på svenska nu):
 
Familjen: "Vart kommer du ifrån?"
Jag: "Sverige"
Familjen: "Åh, jasså?! Vart i Sverige?"
Jag: "Nära Göteborg" :)
Familjen: "Vi besökte Island en gång!"
...
 
Det var mitt skratt för dagen. Hoppas det fick er att le också, puss å kram! ;)

Kommentarer
Postat av: Helen

Skönt att höra att du får din abstinens för sverige stillas. Vad det gäller Island... Säger bara.... suck xD

2012-10-26 @ 18:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0