Election Day

Det har ändå varit spännande att vara här i USA under valet. Vanligtvis är jag inte så insatt i politik.
 
-Åh, varför är du inte det, för?? Du måste lägga din röst!
-För jag bryr mig inte.
 
Visst, jag har mina åsikter och jag vet vad jag vill rösta på i Sverige. Här i USA får jag inte rösta så har inte gjort så stor engagemang i att tycka saker och ting. Det gör de så bra själva på reklamer och blanketter. Men nu sitter jag här och kollar på valets resultat på valvakan. Märker att jag sitter väldigt spänd och nervös, lika nervös som jag var genom Idol-finalen 2006 (slutade titta efter det året). Valdagen är som en egen helgdag här, det har bara ciruklerat runt detta. Glad att jag arbetar hemma. Vi åkte och åt pannkakor i en uppsamling av människor som röstade och deras familjer. Personligt föredrar jag svenska pannkakor. Kan inte sätta fingret på vad, men är inte så stort fan av dessa amerikanska pannkakor med sirap. Är nog för jag är van med den svenska smaken.
 
Till sist så vill jag bara säga att jag verkligen hoppas på Obama, för tycker han har gjort mest för världen. Däremot kan jag förstå amerikanarna om det inte blir Obama. Därför att jag tror (under tiden jag varit här och tolkat) att Obama må göra saker för världen, men övriga kandidater skulle nog ägna sig mer åt USA, istället för världen. Fast logiken går nog inte ihop för Amerika är nog "världen" för vissa. Men som den "svenne" jag är så önskar jag mig Obama som president. Därför han blir president, inte bara för USA, men även för våran värld.
 
Dagens fråga! (om någon vill kommentera?)
  • Vem skulle du rösta på om du kunde?
 

Kommentarer
Postat av: Björn

Men vilken bra förklaring varför Amerikanarna vill ha något annat än Obama.
Jag har inte tänkt så.

2012-11-27 @ 13:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0