Bara lite utfyllnad

Följ min blogg med Bloglovin
Asså, sedan sist jag skrev här har jag inte så mycket att skriva om. Jag känner mig bara rastlös och allmänt skrivsugen så i detta inlägg får ni stå ut med lite onödig information.
 
För det första vill jag bara lägga till att jag slagit mitt egna rekord i läsarsiffror med senaste inlägget. Kanske var det p.g.a den viktiga handlingen, typ. Men trots att vi slog rekord så fick jag inte en enda kommentar. Hur kommer det sig?
 
Såg precis "The Amazing Spiderman". Exakt vart var denna film, eller spindelman så otroligt amazing? Detta var en helt okej, bra film, det håller jag med om. Men dem som har skrivit recentioner och hyllat denna film har fel. När jag var liten kunde jag se Spiderman på VHS:en om och om igen. Jag älskade hur han blev biten, hur relationerna mellan skurk, hjälte, bästa kompis och flickvän gick hand i hand. Hur faster May var vis, klok och förstående, att Mary-Jane var rödtott och dessutom inte visste om vem denna spindelman var. Hur de hade dräkter och smink, istället för att animera alla effekter. Och framför allt, växa. Karaktärerna i denna film gick i High School. Det gjorde dem i orginalet också, men där fick vi i alla fall se de bli större, skaffa ett jobb och hantera med vardagsproblem samtidigt. De gamla filmerna må vara tre stycken, men de gick ur High School redan i första. Det fanns mer bakgrundshandling och förståelse till tittarna. Med på vad jag menar?
Kanske är det bara jag, men nej, var inte imponerad av denna remake.
 
Idag satt jag och spontanfunderade på min musiksmak. Märkt att det är väldigt olika, men i grund och botten ganska gammalt. Detta är så intressant så intresseklubben har sprängts av överbelastning. Men här har ni min lista på fem favoriter, högst rankade.
  1. "Death to my Hometown" -Bruce Springsteen
  2. "The River", Live (1975-85, Dispaly Box) -Bruce Springsteen & The E-Street Band
  3. "Once in a Lifetime" -Talking Heads
  4. "Free Falling" -Tom Petty
  5. "Mercy" -Dave Matthews
 
De står inte i ordning, för de delar nog alla en första plats. Kunde inte riktigt bestämma mig. Men här har ni i alla fall Springsteen's "Death to My Hometown". Min favorit, och var så glad när han spelade den på Ullevi, med sådan känsla att jag nästan grät. Så har ni tid, ork och vilja att söka upp dessa på Spotify, snälla gör det. Värt de extra sekunderna ;)

Kommentarer
Postat av: Helen

Märker att det var längesen jag läste din blogg, jösses vad du uppdaterar. Älskar nya designen!!! Kram

Svar: Hihi, joo, har haft mycket fritid nu faktiskt xD Tack så mycket! Det går emot mina gammla principer att göra en vit blogg, men får ju växa upp någon gång :) Tycker du det är spännande att läsa på engelska? haha, bara nyfiken :)
Moa F. Ekblad

2012-11-14 @ 17:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0