Har man vingar bör man flyga

Innan mitt "riktiga" inlägg börjar vill jag bara sprida vidare denna talang. Men antar att alla som läser denna blogg redan har hört låten. Men hör den igen och njut! Första gången jag upptäckte artisten Ulrik Munther tänkte jag "Svenska Justin Bieber" och placerade honom direkt i "inte-lyssna-facket". Fel av mig! Detta är en stor talang som kommer gå långt!
Nu såhär när man fått jobb och kommit hemifrån har man börjat tänka på nästa steg. Vad f*n gör jag nu? Jag har ju nått mitt mål och flyttat hemifrån, blivit självständig och fixat mig ett bra jobb. Nu då?? Jo, högskoleprovet (som jag säger GGAAAAAHHHH-PANIK på) och sedan söka vidare till högskola. Men jag vill inte. Eller för att vara mer tydlig vill jag inte för jag får ont i magen bara jag tänker på det. Här står jag på mina knän och vet inte vad jag vill bli, eller studera.
Jag gjorde därför en lista på saker jag gillade, vad jag var bra på, vad jag gillade mindre och vad mina drömmar var. Jag har nu bestämt mig men har inte talat med viktiga människor i detta val så skriver inte mer än så. Men realistisk som sjutton som jag är vågar inte ta steget till drömmarna. Det har risker, chanser och tårar likaväl skratt med. Vågar man riskera att lämna saker och ting bakomsig? Talade med min fina Farmor och hon sa "Om du känner att dina vingar är redo, så måste du flyga".
Nu vet jag vart jag fått mina djupa, oförklariga metaforer från.
Men hon har en poäng. Jag måste våga flyga, annars kommer jag sitta här i soffan om tio år, utan att ha åstadkommit något alls förutom extra vikt och tre katter till.
Så mina vingar kommer att få luft under sig, ta sats och flyga iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0