Pablo Diablo hjälpte mig åter igen

Nu blev det inte bloggande jag lovat andra att göra. Skriva om roliga äventyr i trollhättan, mysiga hemmakvällar eller djupa inlägg. Idag/ikväll blir det en liten beskrivning på vad min plan ser ut som fram över. Om det ens finns något intresse i det för övriga människor.

Klarade äntligen de test man ska klara innan halkan. Allvarligt! Det är fem prv. Fyra av de gick helt normalt okej. Det sista, repetitionen, inte nog med att den ska göras två gånger, utan det ska bli godkänt också. Har suttit i fyra dagar och gjort det minst två gånger utan framgång. Men så idag, äntligen(!) blir jag godkänd!
Så imorgon blir det fickparkering att öva och sedan boka tid för Halkutbildningen.

Min lillebror blir 17 år gammal. Shiiet! (ursäkta fjortis-skriket). Men han ska vara min lillebror. Ändå ska han börja köra och ta körkort. Han växer som en idiot (killen är väl snart 197? om inte mer?). Själv står jaghä med nästan körkort, hemma, och kanske snart ett jobb.... på mina ynka 164,5cm i längd.

Och ja! Nu har man också fått ett samtal som infromerade om att jag kan komma på anställningsintervju/informationsmöte för ett jobb. Känns väldigt bra då jag slutat på komvux och släppt allt som mäklare har med att göra. Låter som jag ger upp, men själv ser jag det som byta riktning, göra något jag själv vill och brinner för. Inte något som andra tycker ser bra ut i papperna (även om det oftast är ett stort plus kanske). Så nu ska här arbetas och söka till i höst. Ska försöka med teater igen som första hand. Men eftersom chanserna för det är små så har jag även plan B. IT-programmerare. Didn't see that coming, did you?

Jaha, så det är mina tankar, planer och funderingar hittills. Och dessutom (helt random) ska jag ha en vit helg i helgen och åtta stycken efter det. Önska mig lycka till! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0