Jag önskar du kunde se mig nykter

Pablo Diablo har satt mig i en ond cirkel. Han försöker hålla kvar mig och drar i mig för att stanna medan jag springer i e svår labyrint.

När vi ses är du full. När vi ses är jag säkert fullare. Jag har druckit en, två, tre, fyra eller gud vet hur många glas. Du säger till mig hur fin jag är. Att du vill ta med mig hem och ge mig "en sovplats". Ibland vaknar jag upp i din säng. Sminket från gårdagen ligger nu i hela ansiktet, uppochner-vänt. Håret är en aning rufsigare än vad det borde vara och smärtar i huvudet. Du skickar hem mig. Och Pablo Diablo låter mig kastas i dna armar igen efter det. Trots allt som hänt.

Du borde se mig en dag utan bakfylla, alkohol, strumpbyxor och kort klänning. Då är jag som vackrast. Det är då jag borstat mitt hår utan en massa hårspray (som gör håret fetare än nödvändigt). Jag ler ett äkta leende och har på mig jeans med en t-shirt. Jag är ett stort fan av Eric Kripe, Tim Burton, Helena Bonham Carter och Bruce Springsteen. Jag är storasyser till tre bröder och en syster. De två yngsta är tvillingar på ca 6 månader och jag skulle ge mitt liv för dem. De är det vackraste jag vet. Jag njuter av hemmakvällar med min mamma när det bara är hon och jag. Även om vi har våra stunder älskar jag henne i vått och torrt. När jag får tid över läser jag gärna en bok och tar hand min knäppa katt. Min favoritlåt är "Atlantiv City" av Sprngsteen medan min favoritfilm är "Sweeny Todd" av Burton. Jag älskar hösten mer än våren och månen mer än solen.

Om du ville ha kontakt med mig hade du fått se alla de sakerna. Istället håller Pablo Diablo mig ifrån allt. Du kommer aldrig få lära känna mig förutom en ynka text jag skriver i en dum blogg. För att Pablo Diablo fyllt dig med rädsla. Han har fyllt er alla med den dumma rädslan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0