Att inte dömma boken efter omslaget

Egentigen har jag nog redan skrivit allt i rubriken. Men för att ge er något att läsa kan jag försöka utveckla denna mening.

Är det någon här som sett filmen "Water for Elephants"? Min bror tipsade mig om denoch det visade sig vara en helt gudomligt kärleksfull film. Innan har jag bojkottat Robert Pattinson för hans (förlåt) pinsamma debut i Twilight. Men så såg jag "Remember Me" tillsammans med ett par kompisar och började bli lite tveksam på denna man. Ser honom i Water for Elephants och nu har även Robert Pattinson tagit steget in till mitt hjärta. Killen är begåvad och och han kan förmedla. Något som alla skådisar ska ha som talang nummer ett på sin lista. Han har det och mycket mer.
Filmen har baserats på romanen av Sara Gruen och nu bär den omslaget från filmen. Tycker det är helt okej att förnya omslaget, det säljer mera. Idag gick jag in i en bokhandel lite random och hittade den. Köpte den lika random och på vägen hem kunde jag inte låta bli att tänka på vilken skillnad det måste varit att de ändrat omslag. Ett omslag såhär vackert som på bilden ovan är tackvare filmen. Tycker också det ser lite fiction-aktigt ut. Som att boken gjorts tack vare filmen, vilket får den att sjunka i kvalitéts-skala med en gång.

Men lyssna människor! Som det gamla ordspråket lyder ska man aldrig dömma en bok efter omslaget. Det stämmer såväl.

Någon mening i detta inlägg? Tveksamt. Men om ni inte hört talas om "Water for Elephants" innan var det på tiden. Otroligt bra film/bok-tips! :) Nu ska jag sätta igång och läsa den också ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0