PQ-formel intjatad å sim-kort köpt


Jag tog mig faktiskt till simhallen och simmade hela 1000meter! (ser bättre ut att skriva än 1km... tror jag)
Var alldeles mör och go i kroppen med tanke på att jag aldrig gör sånthär. Och eftersom jag köpt 3-månaders-kort är det bara att ligga i. Därför jag kan informera er om att detta kort kostade 615kr. Man tvingar sig till bassängen då man själv lagt ut denna summa. Be sure about that!

Annars har inte så mycket hänt. Gick på mattlektionen på morgonen och fick återuppta gammla minnen med PQ-formeln. De flesta tyckte den var knepigt men jag bara skratta när jag såg den. Därför våran förra matte-lärare gav oss en ramsa för att kunna den utantill.
Nämligen:
Halvera, byt tecken, sätt i kvadrat. Sätt ner, byt tecken, sen e de klart!

Dagens lärdom lärd till övriga världen. Ha de gött tills vi hörs igen! :)
P.s. Det är inte en pyjamas jag har på mig på bilden. Det är fatiskt så jag ser ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0