Mamma, pappa, farbror, och rasist...


Är inte detta det sötaste ni har sett?! Det tycker i alla fall jag och jag är helt ärlig! Jag vill ha denna morf som husdjur!
Men på tal om något helt annat. Har ju fått ett jobb som medlemsvärvare för Rädda Barnen. Min första dag är utförd och jag har märkt hur svårt det är att göra en bra sak. Pengarna går till att hjälpa barn. Inte bara e i afrika utan även de i Sverige. Jag försökte desperat prata med folk och de sa att de inte var intresserade att ha något. Precis, ni ska inte ha, ni ska ge! Tänk om det var erat barn som blev misshandlat i skolan oc inte vågade berätta? Vill inte ni att de ska få hjälp och må bra?
Nu var inte detta min poäng, utan poängen var att säga att även om det är svårt att få folk att lyssna så är det otroligt roligt att prata med de ändå. De jag får en möjlighet med i alla fall. Det är så många olika människor och folket jag arbetar med har bara varit underbara. Trivs redan och hoppas (och vet ofc) att det kommer fortsätta.

Godnatt folket! :) <3 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0